Sprog, Læsning og Matematik Politik - fælles

Den digitale platform for sprog, læsning og matematik

Den digitale platform er en revitalisering af den tidligere handleplan for sprog, læsning og matematik.

Den digitale platform for sprog, læsning og  matematik henvender sig til forældre og ansatte, som arbejder med børn i alderen 0 til 18 år.

Det moderne samfund stiller stadig større krav til den enkelte borgers skriftsproglige og matematiske kompetencer, da disse er basale forudsætninger for et velfungerende hverdagsliv, arbejdsliv og samfundsliv.

Forudsætninger og interesse for at lære at læse, skrive og regne grundlægges længe før skolealderen og hænger nøje sammen med barnets talesprogsudvikling. Forældre, personalet i dagtilbud og andre nære voksne har et stort ansvar for at styrke barnets sproglige udvikling, således at det er i stand til at deltage og få udbytte af skolens undervisning i alle fag.