SFO & Klub

IND- OG UDMELDELSE
På den digitale pladsanvisning er det muligt at ind- og udmelde et barn af SFO og Klub samt finde oplysninger omkring økonomisk friplads, tilskud tilpasning mm.

SFO/KRUMMELUREN - afdeling Rindum
Velkommen til Krummeluren, SFO på afdeling Rindum.
Vi er et fritids- og pasningstilbud for børn i 0.-3. klasse. Vi er optaget af, at børn får gode muligheder for at udvikle sig. De skal møde aktiviteter, der pirrer deres nysgerrighed og deres kreative evner. De skal have mulighed for at bevæge sig, få frisk luft og for at fordybe sig.

Faglighed i Krummeluren
Vi har fokus på legen. Vi understøtter legerelationer og er optaget af at skabe et miljø, som giver mulighed for en god leg, inklusion og fællesskab. Det skal være rart at være i Krummeluren. Vi hjælper børn med sproget og med at sikre en god omgangstone. Vi træner de sociale kompetencer.

Trivsel i Krummeluren
Alle børn i Krummeluren hører til en basisgruppe, som er deres årgang. Der er faste voksne tilknyttet årgangene, som følger børnene indtil de går ud af Krummeluren.
Vi samarbejder med børnehave og skole om at skabe gode overgange - med fokus på kendskab, venskab og tryghed. De yngste SFO-børn guides og støttes i hverdagen, og i takt med, at de bliver ældre, stiller vi større krav om selvhjulpenhed og ansvarlighed i forhold til vores fællesskab og rammer.

Skole-hjem-samarbejdet i Krummeluren
Vi arbejder tæt sammen med lærerne på årgangen. Det gør vi ved at deltage i aktiviteter i skolen og ved at deltage i skole-hjem-samtaler. Vi er tæt på, når et barn ikke trives og er i samarbejde omkring hele barnets trivsel. Vi er åbne og ærlige i samarbejdet med forældre. Vi inviterer forældre ind både i hverdag, og når der er fest.

Særlige traditioner i Krummeluren
Vi har mange traditioner i Krummeluren og dyrker fællesskabet på mange måder:

• Bevægelses- og idrætsaktiviteter
  • Udeliv og værkstedsaktiviteter
  • Vi laver en forestilling hvert år (musik, drama og kreativitet)
  • Vi har et stort og dejligt kreativt værksted med plads til fordybelse, ro og kreativitet
  • Vi holder halloweenfest
  • Vi har en årlig bedsteforældredag

SFO/KLUB - afdeling Rindum
Velkommen til SFO-Klub på afdeling Rindum.
Vi er et fritidstilbud til børn fra 4.-6. klasse. Vi har fokus på et godt socialt miljø og på at lave gode aktiviteter sammen med børnene.

Faglighed i Klubben
Vi er optaget af, at børnene får mulighed for aktiviteter, som passer til store børn, aktiviteter der pirrer deres nysgerrighed og præsenterer dem for nye muligheder. I Klubben, som er et frivilligt tilbud, er der fokus på, at alle børn oplever, at de har tilbud om fællesskab enten båret af relationer eller af aktiviteter. Vigtigt, at der er plads til forskellighed og at børnene oplever, at det er deres klub.

Trivslen i Klubben
Vi arbejder tæt sammen med skolen både i hverdagen, og når noget er svært. Vi arbejder hele tiden med børnenes relationer og er tæt på, når det drejer sig om at være nærværende i hverdagen. Børnene har medindflydelse både i forhold til aktiviteter og indretning af Klubben. Vi laver ture ud af huset, og vi har månedlige klubaftener enten for alle børn eller blot for en årgang. En gang årligt overnatter vi i Klubben. Fællesskabet er vigtigt for os.

Skole-hjem-samarbejdet i Klubben
Alle børn i Klubben har en kontaktperson. Personalet i Klubben deltager i samarbejdet med skolen, både i hverdagen og når noget er svært. Personalet deltager i skole-hjemsamtaler, når det ønskes, eller når personalet fagligt oplever, at det er nødvendigt. Vi har en åben og ærlig dialog med forældrene.

Særlige traditioner i Klubben
Traditioner er noget, børnene er med til at definere - dog har vi næsten hvert år et eller flere rekordforsøg til børnenes rekordbog:-).

TAKSTER FOR SFO OG KLUB
I nedenstående link er det muligt at se de aktuelle takster for skolefritidsordninger i Ringkøbing Skjern Kommune: