Mellemtrinnet (4. - 6. klasse)

MellemtrinnetMELLEMTRINNET
Velkommen til mellemtrinnet på afdeling Rindum. Mellemtrinnet fra 4. til og med 6. kl. har fokus på mere indre styring, mere frihed under ansvar og klargøring til overbygning i trygge rammer. Eleverne får nye lærere ved overgangen til mellemtrinnet og helt nye fag.

Faglighed på mellemtrinnet
Udover træning og vedligeholdelse af basale færdigheder kommer der nu også fokus på at lære noget ved brugen af disse færdigheder. Der vil blive arbejdet en del i grupper, hvor den enkelte skal yde sit og deltage aktivt. Der kommer flere timer med forskellige fag, såsom svømning i 4. kl. Alt i alt 3 skønne lærerige år på mellemtrinnet med stor udvikling for den enkelte elev og klassen.

Trivsel på mellemtrinnet
Ligesom indskolingen har det, så har vi også på mellemtrinnet stor fokus på trivslen for vores elever. Der er små og store fællessamlinger, hvor den enkelte årgang, klasse eller elev har mulighed for til tider at byde ind med noget, som kan fremvises eller på anden måde bruges i samlingen. Teamet omkring mellemtrinnet vil gerne sikre, at de forskellige årgange kender hinanden og forsøger at planlægge "Mellemtrins-dage", hvor der kan arbejdes på kryds og tværs.

Skole-hjem samarbejdet på mellemtrinnet
Vi ser frem til at have et godt samarbejde med jer. Der er de årlige forældremøder og skole-hjem samtaler, som i inviteres til på skolen, men det er også i disse år på mellemtrinnet, at et godt forældreråd kan hjælpe til at styrke klassens trivsel og sammenhold. Dette vil vi gerne hjælpe til med ved at sikre tid til at få snakket om, hvad der rører sig i klassen på et forældremøde.