Om afdeling Alkjær

Afdeling Alkjær ligger på Søibergsvej 3 tæt på Ringkøbing Fjord og i nærheden af den nyetablerede naturbydel, Ringkøbing K, i den vestlige del af Ringkøbing. Afdeling Alkjær rummer ca. 300 elever fra
0. - 6. klassetrin samt modtagelsesklasser for to-sprogede elever.

Afdeling Alkjær består af en hovedbygning fra årene 1969-1971, samt løbende tilbyggede afdelinger senest fra 2004. Skolen vedligeholdes løbende og fremstår i god stand. Afdeling Alkjær har senest i 2020 gennemgået større vedligeholdelsesprojekter.

Afdeling Alkjærs bygninger rummer indskoling, modtagelsesklasser samt SFO. Skolens indretning og omgivelser er gode forudsætninger for afvekslende faglig praksis, tæt på både by og natur. Til Afdeling Alkjær hører også et klubtilbud til byens unge, der har til huse på separat matrikel ca. 100 meter fra skolen.