Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skole/hjem samarbejdet

Kontaktperson

Hver elev har tilknyttet en kontaktperson i skolen, som har den primære kontakt til hjemmet. Aula bruges til al kommunikation mellem forældre og medarbejdere i hverdagen. Derudover kan skolens personale, når dette egner sig bedst, kontakte hjemmene telefonisk. Forældre har altid mulighed for at skrive en besked i Aula, og hvis man ønsker telefonisk kontakt med kontaktpersonen eller afdelingslederen, så kan der skrives en besked med ønske om opringning - og ved akut henvendelse kan afdelingsleder Dorthe Balle kontaktes på tlf. 21280730.

Vi lægger stor vægt på en åben og klar kommunikation i hverdagen for at opbygge et så tæt og tillidsfuldt samarbejde som muligt til gavn for den enkelte elev.

 

Statusmøde og elevplan

En gang årligt holdes statusmøde for alle elever. Til mødet er der fast deltagelse af afdelingsleder, kontaktperson, forældrene og efter behov øvrige fagpersoner/nøglepersoner omkring eleven – herunder også personale fra SFO/Klub og UU - vejleder.

Forud for statusmødet udarbejdes i løbet af efteråret en udvidet meddelelsesbog for hver elev. Denne tilgår hjemmet elektronisk. Dele af den udvidede meddelelsesbog indgår i drøftelserne på statusmødet. Møderne tager udgangspunkt i en helhedsforståelse af barnet ud fra såvel hjemmets som fagpersonernes perspektiv. Formålet er at opnå det bedst mulige grundlag for revisitering.

På  statusmødet vil evt. tilbageslusning til almen, ændringer omkring praktiske forhold i hverdagen, befordring og særlige indsatser omkring den enkelte blive drøftet.

Skolen indkalder og udsender dagsorden og referat vedrørende statusmødet.

 

Skole/hjem samtaler

Der indkaldes løbende til behovssamtaler i løbet af skoleåret. 

 

Forældremøde

Der afholdes min. 1 årligt forældremøde for den samlede forældrekreds i SCV. Mødet afvikles ved skoleårets start. Herudover indkaldes til behovsbestemte fyraftensmøder, når dette er relevant.

 

Trivselsråd

Som på den øvrige del af Ringkøbing Skole opfordrer vi til, at der etableres et trivselsråd, som på forskellig vis kan støtte op omkring klassens sociale liv til gavn for eleverne.