Tilbud til særlige elevgrupper

TILBUD TIL SÆRLIGE ELEVGRUPPER
Alle vores elever er forskellige og har vidt forskellige forudsætninger, interesser og kompetencer. Vores opgave er, at støtte alle elever i at udfolde deres potentiale - både hvad angår trivsel og læring.
Alle lærere og pædagoger arbejder sammen i årgangsteams, som er tæt omkring børnene i hverdagen. Alle årgange har to-lærer/pædagogtimer, som kan anvendes til støtte i klassen, i mindre grupper og til enkelt elever. Teamet planlægger de indsatser/tiltag, som to-lærer/pædagogtimerne skal understøtte.
I tilfælde af personalefravær anvendes to-lærer/pædagogtimerne også til at sikre, at vikartimer i de enkelte team i videst muligt omfang dækkes af voksne, som kender børnene.

På afdeling Alkjær har vi ligeledes læsevejledere, matematikvejledere og AKT-vejleder, der sammen med lærerne i teamet, planlægger og gennemfører støttetiltag for elever.
Når der ydes særlig støtte til elever, så er samarbejdet med forældre afgørende for, at eleven får det bedste udbytte af den særlige indsats. Indsatsen tilrettelægges ud fra den enkelte elevs, gruppes eller klasses behov og forudsætninger.