Tilbud til særlige elevgrupper

LUXLux
Eleverne på Ringkøbing Skole afd. Rindum har krav på at få de mest optimale udviklingsmuligheder. Det tager vi alvorligt - derfor har vi oprettet ressourcecentret LUX.

Uanset om man har faglige, personlige eller sociale udfordringer - eller måske har brug for at "løbe hurtigere" og nørde i et fagområde, så har man krav på støtte. Lærerne indstiller til et LUX-forløb i samarbejde med elev og forældre.

LUX støtter på enkeltniveau såvel som i grupper på årgangen - eller på tværs af årgange.
LUX opretter master-class (6.-9. årgang) og ninjaclass (0.-5. årgang) i dansk, matematik og i sprogfag.
LUX opretter boosthold for de børn, hvor det giver mening.
LUX har ordblindehold og uddanner ordpatruljer.

LUX består af en gruppe lærere: AKT-, læse- og matematikvejledere.

Lærerne i LUX er kendt på hele skolen og bevæger sig rundt i alle kroge.
I samarbejde med det øvrige personale og skolens ledelse, sættes der gang i aktiviteter.
Støtten vil oftest foregå i elevernes nærområde, men kan også være i LUX-området.
LUX-området rummer forskellige læringsmiljøer og muligheder for aktiviteter.